28 december 2014

Äntligen blev det rätt färg

Förra gången jag färgade håret var jag ju grymt missnöjd kanske trogna läsare kommer ihåg. Färgen blev inte alls som jag ville och när jag vågade mig tillbaka till salongen blev det inte heller som jag ville.

Den här gången visade jag samma bild som då, den från förrförra gången då jag var så där jättenöjd och denna gång blev det rätt. Däremot är jag inget stort fan av locktångslockar. Föredrar mina egna.

Före
Efter
Färgen i närbild

Stämmer ganska bra med den färg jag gillade (nedan). Men eftersom jag klippte av 1,5 dm och sen ytterligare några cm bara några veckor senare i somras och nu 5 cm igen så kommer det ta ett tag innan jag är tillbaka på rätt längd. Ungefär den som är på bilden här nedan.
Kom på nu att jag hade tänkt be frisören skriva ner vad hon blandade ihop för färger så att det skall bli rätt nästa gång oxå men det glömde jag givetvis. Suck. Sådant borde de kunna lagra i sina kundsystem.

Färgen kommer matcha min nyårsklänning så bra.


Inga kommentarer: