16 december 2014

#blogg24 #16 Fryser och dessa jäkla måsten

Det är nollgradigt ute och hyfsat varmt i huset men ändå fryser jag så jag nästan hackar tänder. Kroppen tömd på all energi och jag sitter med kläderna på i bastun (precis påslagen så inte såååå varm, vågar ha mobilen här inne). Behövde få känna lite värme. All ork är helt borta ut kroppen och idag började jag räkna efter. Det är tisdag idag och det betyder att Herman fyller 12 om mindre än 1 vecka på måndag. Sen är det julafton på onsdag. Inte en present är köpt till varken födelsedagsbarnet eller till jul. Inte en uns julmat är inhandlad och huset ser som vanligt ut som en tromb svept förbi. Gäller ej Hermans rum, han har fått någon städdille och har ordning på rummet och idag plockade han i ordning i köket. 

Jag hatar den här jäkla stressen vid jul, tokstress på jobbet med upphandlingar och tokstress hemma. Skulle så gärna bara rymma från allting. När skall jag hinna fixa presenter? I helgen måste vi städa. Gran skall fixas och likaså löjligt mycket mat. Varför? Varför kan jag bara inte få varva ner? Ta det lugnt några dagar innan januarihetsen börjar på jobbet igen. Med omorganisation, med utbildning i nya interna system, nya rutiner och processer samtidigt som set vanliga jobbet skall hinnas med. Det jag knappt hinner nu. 

Gud vad jag redan nu längtar till sommaren,värme, ledigt och förhoppningsvis vandring. Jag är verkligen inte någon julmänniska och förlåt släkten att jag inte tar med/åker med familjen någonstans eller tar hit er men jag orkar bara inte. Kroppen och knoppen behöver de få dagarna efter julafton fram till 5 januari att försöka åter hitta lite energi. Kanske kan jag åka upp till Abiskos 1-4 januari och tanka lite. Det skulle vara en fin julklapp till mig. 

Jag skulle behöva sätta mig vid köksbordet och granska 4 konsultprofiler och läsa igenom en stor upphandling men jag skiter i det nu och går och sover innan kl 21 istället. Kanske har jag fått lite ny energi till i morgon. Kanske. 

Inga kommentarer: