12 januari 2007

Blåfinger!

Jag har så jäkla ont i mitt finger. Jag drämde i mitt finger i ett plåtskåp någon hängt i trappen på FBK. Lillfingret är alldeles blått och jag undrar om jag inte lyckats spräcka något ben i fingret.

Igår var jag på "sales & marketing conference" på jobbet. En heldags prat om vad som pågår, strategier och vägar framåt. Intressant men samtidigt blir man aningen trött i huvudet. Engelska gällde under hela dagen eftersom vårt amerikanska kontor var på besök, jag lovar jag drömde på engelska på natten sen :-) Efteråt for vi till Trattoria Romana och åt middag tillsammans allihop. Till förrätt var det parmaskinka med kronärtskockshjärta, till huvudrätt ett peccorinifyllt kycklingbröst serverat på spenatbädd med pesto och fänkål samt rotfrukter. Till efterätt åt de andra chokladpannacotta med hallonsås medan jag fick en citronsorbet. Maten var jättegod. Men det var lite kul att lyssna på Pernilla från vårt kontor i Italien och berättade att kombinationerna vi fick aldrig skulle förekomma på det sättet i Italien. Chokladpannacotta hade hon aldrig stött på förut och pesto har man uteslutande till pasta i Italien.

Efter middagen hamnade vi på FBK en stund men jag var så trött att ajg for därifrån tidigt och åkte till hotellet. Väl på hotellet blev jag toksugen på te så jag åkte ner i receptionen och tog en kopp, fick syn på en chokladkaka som såg underbar ut och köpte en bit. Den var gudomlig men magkrampen jag fick efteråt var definitivt inte det. Så dum man kan vara när man lyckats äta hyfsat bra resten av dagen.

Dagen innan var vi på Texas Burger Co. (snabbmatsvarianten av Texas Longhorn Smoke House) och jag käkade en av deras underbara burgare och deras bbq-sås är bara såååå god. Tog en sallad till burgaren men fick världens kramp i magen troligtvis av det vita brödet, dressingen och osten :-( För att inte bara åka på hotellet och lägga mig och kvida av smörta valde jag att ta mig en promenad på kungsholmen. Tänkte ta en kort promenad i regnet men virrade bort mig totalt och kom tillbaka först efter 70 minuter.

Bodde på Rica Hotel Kungsgatan och förutom deras goda chokladkaka så har jag inte så mycket positivt att säga om det hotellet. Mitt rum var ganska dammigt vid sängen, mina sängkläder stank rök vilket gjorde att jag svullnade igen i näsa/hals, frukostbuffén verkade inte ha någon som helst hälsoprofil så det var svårt för mig att hitta något bra att äta som inte skulle ge mig kramp igen. Det stod på skyltar i hissen att man kunde få med sig luch i en påse om man hade bråttom på morgonen. Det hade jag första morgonen men någon påse eller engångsmugg kunde de inte trolla fram i frukostrummet så jag fick göra mig en macka och ta i handen och äta på väg till bussen. Skitdåligt! Sen så hade de ingen strykbräda på rummet, mycket irriterande då jag hade slängt ner ett par byxor som jag inte hade hunnit stryka.

Nä nu får det vara nog skrivit, även om jag inte använder mitt lillfinger till så mycket mer än till att skriva bokstaven 'a' med så gör det ändå ont att skriva.

Ha en trevlig helg! VI skall ta barnen till Leos lekland i morgon någon som har lust att hänga med?