09 november 2007

Avväpnad

Var sur på min chef och gick omkring och muttrade över hur irriterad jag var på honom då kom detta brev på morgonen:

Bea.

one of the best presso's I've seen since I came here. It is brilliant!

XXX,

we can use this with YYY next Thursday.

Well done Bea.
XXX och YYY är givetvis cencurering för att jag inte kan lämna ut jobbinfo i bloggen.

Han är powerpointkung på jobbet så då är det ju extra kul att få detta mail. Sen på mötet i morse fick jag ännu mer beröm då försvann all ilska (fast jag borde vara sur fortfarande) :-) Det var en presentation jag gjorde en sen natt i England förra veckan. Tyckte själv den blev rätt bra och var nöjd med mig själv som fått till det så bra och då var det roligt att någon mer tyckte så. Fick även höra positivt omdöme (med ett annat exempel så kan vi använda detta rakt av i utbildningsmaterialet) häromdagen. Det jag beskrev i presentationen var något som jag själv inte förstod när jag var på väg till England men under veckan där var jag tvungen att fatta det för att kunna beskriva det. Kanske var det därför presentationen blev pedagogisk, jag förklarade ju för mig själv. Och någon nytta skall man ju ha av alla timmar spenderade framför powerpoint som universitetsadjunkt :-)

4 kommentarer:

Ann sa...

Härligt! Har du förresten sett "Kenta och barbisarna"? http://www.bokhora.se/blog/?p=1911
Köpte den t E, eftersom han dels gillar De andra av Pija, och dels har haft det tufft på dagis med just tuffa lekar. Vi tog med den till dagis också, där den är kvar. Det mest spektakulära med boken måste vara att när jag tjuvläst den i bokhandeln och skulle betala, så säger expediten att den höll på att inte komma ut! Dels pga. trademarkproblem som namnet Barbie, dels pga. att den skulle handla om homosexualitet! Jag blinkade till förvånat, för det hade jag inte alls läst.

Béatrice Karjalainen sa...

Men gud vilken perfekt bok = måste köpa genast. Men varifrån fick hon det att den skall handla om homosexualitet? Ser inget sådant i beskrivningen.

Ann sa...

Nej, fråga mig...?! Han var en ung kille, dessutom, så... :oO Meeen det är klart att killar i klänning måste vara homo, eller? :D Suck, suck, suck... Misstänkte att det var något för dig! Med! :o)

Béatrice Karjalainen sa...

Men i hennes bok om lill-zlatan så finns det en homosexuell farbror eller om det var morbror. Kanske lite ihopblandning där.