27 januari 2016

Dag 27 - Skidskola och bra bilder, resten vill jag bara glömma

Somnade före kl 21 igår. Däckade tydligen.

Idag klev jag upp extra tidigt för att vara på jobbet kl 7 men det gick inte så bra. Dels var jag alldeles yr och vimmelkantig på morgonen och minnet verkar ha fått sig en törn för när jag skulle packa skidkläderna på morgonen stod jag bara och stirrade och fattade inte vad jag behövde.

Skjutsade Henrik till jobbet och var där 07:40 i  alla fall. Han inte mer än att sätta mig i ett avskiljt rum och börja grotta ner mig i det jag skulle innan jag blev avbruten strax efter kl 8 och sen kom jag aldrig tillbaka till det jag skulle göra. Vet inte hur jag skall hantera det där alltså.

Idag var det efter jobbet dags för skidskola i Sävast så jag var ju tvungen att släppa allt kl 17:20 och åka iväg. Det var behövligt. Försökte inte känna stressen över allt det där jag inte hade hunnit med. Försökte fokusera på skidåkningen. Men kroppen var inte med alls, ingen ork, yr, trött, andfådd, ledsen och dessutom helt felvallad så jag hade en snöklump som var 5 cm tjock i hela fästzonen på ena skidan, hur lätt tror ni då det är att åka på en skida och staka i lätt uppförsbacke. Mina armar tog helt slut och pulsen rusade, trodde jag skulle tippa omkull och svimma. I morgon bitti är det nog jag som tar mig till vårdcentralen igen. Det är ju nästan så jag hoppas på att värdena är dåliga denna gång så jag har en fysisk förklaring till att kroppen beter sig som den gör. För många av de grejer jag upplever just nu kan även knytas till anemin. Sömnlöshet trots enorm trötthet, oro, yrsel, hjärtklappning osv... Det går att fixa med en spruta.

Efter skidåkningen tog jag bilen bort till Svedjebron (Hängbron) igen. Vi har fortfarande massor med frost och snö på allt här i Boden så jag passade på att fota några mer detaljer insvepta i frosten. Sen kan jag ta om samma bilder utan snö och frost kanske. Idag får hela bron vara dagens bild och de andra komplettera. Har lagt alla brobilderna i ett eget album. Det är bilder jag känner mig riktigt nöjd med. Skall försöka hitta lite fler detaljer att fota.
Får dåligt samvete för att jag ägnar en stund åt denna text och redigera mina bilder istället för att skriva på en manual som måste bli klar.



Inga kommentarer: