29 april 2014

Jinx #060 #blogg100

Igår sa jag till chefen "det är rätt lugnt nu, ingen övertid i sikte, gör bara det jag skall och försöker lämna bort sådant dom inte ryms".  Skulle jag aldrig sagt. Idag 4 timmar övertid med sådant jag inte skall jobba med egentligen. Tjoho.
Vi går i väntans tider på en stor otroligt rolig affär vi vill ha. Alla frågar hela tiden om jag hört något. Själv vill jag inte ens tänka på det för då jinxar jag väl det oxå.
I går sa jag att "bara för att jag nu säger att jag måste tanka högt" så kommer jag glömma bort det. Gissa vem som idag halvvägs till jobbet inser att bensinlampan fortfarande lyste och med 1 mil kvar till närmsta mack såg "range" gå ner till 0 km. Jag han få lite nervositet inför 2-1-vägen där jag skulle köra ett bra tag på 1-delen kan jag lova. Aldrig varit så glad över macken i Gammelstad. Men när jag väl tankade hade jag minst 2 liter kvar.

Inga kommentarer: