13 april 2014

Livsloggningen har börjat #044 #blogg100

Efter cykelköpet igår var jag och barnen och fikade, jag lyckades fippla igång UP på min mobil så att armbandet har något att rapportera till. Så nu har det loggat mig ett dygn. I natt sov jag tydligen inte så bra, får hoppas det blir bättre med lite koll på sömnen och sluta vara jetlaggad. Fikade på stan med 2 vänner idag. Trevligt. Sen satt jag i solen mot Kulturens hus och solade lite och läste i min bok. Gud så skönt. Men han inte sitta så länge innan en rökare satte sig i närheten och tände en cigg. Det är rökförbud där men det visste inte han (jag sa till när jag passerade och han flyttade på sig i hänsyn till några andra som också satt där själv ides jag inte slå mig ner igen). Tacksam för förstående rökare. Tog några ingressportaler innan det var dags att styra bilen hemåt för att laga middag och skjutsa Vincent på träning.

Hade som mål att nå upp till 10000 steg idag men det saknar 910 steg. Men det känns inte som jag gått så mycket så jag måste prova och räkna och se vad armbandet säger någon dag. Skall försöka föra lite matdagbok oxå men den räknar i portioner men man får inte veta vilken storlek en portion är på många livsmedel och då blir det lite lurigt. Exempelvis tog jag några av mina glutenfria knäckebröd och scannade sträckkoden. Fick att en portion var 400 gram och det motsvarar ett halvt paket med knäckebröd, inte så troligt. Lite irriterande faktiskt. Hela gränssnittet i UP-appen till Android skulle behöva sig en genom gång av en UX-designer enligt mig.

Inga kommentarer: