18 april 2014

Sol! #049 #blogg100

Idag har det varit sol ute. Helt fantastiskt skönt. Vi kanske får en vår trots allt. Fast vår här brukar vara kall och blåsig. 

Idag tog jag och Vincent en promenad till Ruter Retro Café och tillbaka (efter fika) en promenad på nästan 6 km. Inte så långt med andra ord men så skönt. Känner fortfarande av stramande i lårmuskelfästet. Inflammationen jag hade i vintras vill inte ge med sig riktigt. Mycket irriterande. 
Sen satt jag på trappan en timme med katterna. Herman höll på att klättra i träd och busa med Emilian en stund. 
Resten av dagen har jag ägnat till att klura på vad jag skall säga på min föreläsning. Vet ju inte så mycket om publiken. Vill de veta allt om förberedelser mm eller bara uppleva en vandring i bilder?

Nu blir det sova, i morgon skall vi till Pite havsbad. 

Inga kommentarer: