01 januari 2015

Dag 1 - Dags för nystart?

Idag är dagen då så många börjar om, själv vet jag inte riktigt vad jag skall lova mig själv. Jag vet att jag vill fotografera lite mer strukturerat och förbättra min teknik (kanske köpa lite fler objektiv). Jag vill vara mer i svenska fjällen med mitt tält. Jag vill få utveckling på jobbet och jobba mindre men jag är samtidigt sugen på att studera, komma ifrån allt. Men framför allt vill jag komma igång och träna igen, ett år av nästan helt inaktivitet tär på mig. Jag vill röra på mig. Den här jäkla värken i benet tär på mig så nu skall jag ta tag i rehab, stretch och kanske yoga.

Dessutom ska jag få ordning på huset.

Min tanke var att idag ta en promenad för att testa hur benet fungerar, har ju knappt gått sen jag var i Spanien och där bråkade ju benet inte så farligt med mig (men värre när jag kom hem). Men istället var jag på Coop Forum med Vincent och inventerade hela butiken tillsammans med andra handbollslagsspelare och deras föräldrar. 5 timmar tog det oss. Var hemma kl 22 och var helt slut i huvudet. Borde gått ut i morse :-/

Får väl ta och ta tag i det i morgon istället. Försöka kombinera det med lite fotograferande kanske.

Idag har det inte blivit mycket av den varan. Fångade en måne på väg upp idag i alla fall så kameran fick motioneras lite. Eller nä jag tog faktist bilder i natt också på fyrverkeri men det var inte speciellt seriöst, jag ställde in kameran lite snabbt och ställde den på fönsterblecket och tryckte av 5 bilder åt gången lite då och då. Blev typ 2 bilder med fyrverkeri i bild. Den jag valde behövde inte redigeras något alls, gillade den som den var direkt ur kameran. Lade bara på mitt namn.




Inga kommentarer: