31 maj 2006

Sorry syrran och morsan jag glömde er


Hmm mitt dåliga minne ledde idag till dåligt samvete jag har glömt att gratta både syrran och morsan på deras födelsedagar, mamma kanske hade velat att jag slog en pling på morsdag oxå men då hade jag ju fullt upp med att sura över att jag själv inte fick någon uppvaktning på morsdag ironiskt va.

Och inte tänker jag fara ner och hälsa på dem i sommar heller, syrran är det ju aplångt till numer hon har ju flyttat till Skåne. Mamma skakar bara på huvudet en dotter i Boden och en i vad nu den lilla byhålan syrran flyttade till heter. Mamma bor själv i Trollhättan. Men gnäller de för att jag inte kommer ner så kommer de få höra att det är precis lika långt åt andra hållet och de har varit här uppe 2 (två) gånger sen jag flyttade hit upp och jag har varit ner ett par gånger per år i början och sen en gång per år sen barnen kom. Mina barn vet inte vem mormor är. Farmor (som bor i Timrå) träffar de i alla fall lite oftare, kanske en gång i kvartalet eller lite mer sällan än så. Den som är här oftast är nog min pappa, han bor i Vänersborg men åker ofta till min farmor i Uleåborg och då tittar han förbi på en bit mat, en fika eller sover över.

Saknar mest släkten när vi skulle behöva barnvakt :-)

Inga kommentarer: