03 juli 2006

Vågar jag II?

Jag och familjen skall åka på semester onsdag kväll. Vi skall bila ner till Stockholm och sen vara där några dagar. Nu funderar jag på hur jag skall göra med Vincent 5 år och 2 månader. Han sitter än så länge bakåtvänt och rymms i stolen på höjden, benen är det något trångt om men han gnäller inte speciellt mycket över det, däremot säger han att det gör ont i baken att sitta på stolen. Kanske det blir konsigt belastning när han får sitta lite trångt med benen.

Funderar på om vi skall köpa en bältesstol och vända på honom istället, men samtidigt känns det så dumt eftersom han sitter hyfsat bakåtvänt fortfarande. Usch gillar inte att behöva ta sådana här beslut men någon gång måste jag ju våga vända honom, han kommer ju inte kunna sitta bakåtvänt hela livet.

Inga kommentarer: