19 januari 2008

Läser läser och läser

Just nu är jag inne i någon form av läsperiod. Har ingen lust att sitta vid datorn utan ägnar kvällarna åt att plöja böcker istället. men det kan ju behövas efter sommarens stora inköp av böcker. Har läst Stieg Larssons två första och Camilla Läckbergs två första, håller på med den tredje.

Jag är fortfarande krasslig och efter att ha jobbat i 180 hela veckan så är jag helt slut idag, orkar bara inte kliva ur sängen men måste. Lovande sambon att åka till stan och justera klockan han fick i födelsedagspresent i torsdags.

Ett par bekanta ville komma hit idag men jag orkar inte med besök, dels ser huset ut som ett bombnedslag (som vanligt när jag haft noll ork och jobbat en massa) och del så vill jag inte riskera att smitta ner dem med min jävla hosta. Mår jag bättre i morgon skall jag ta och stöka undan det sista av julgrejerna (orken tog slut förra helgen) och städa här hemma.

Nä skall jag ta mig till stan måste jag väl kliva ur sängen helt enkelt...

Dock är det inte bara hostan och mycket jobb som får mig att bara ligga kvar just nu utan jobbsituationen verkar inte kunna lösas på ett bra sätt vilket känns lite sorgligt och tar på krafterna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig Bea! Sjlv har jag vilat hela dagen nästan och lägenheten förfaller. Jag längtar så efter att bli frisk. Kram!