05 juni 2008

Cypern på måndag

Jag hittade en hyfsat billig resa till Cypern (3914 kr för 8 dagar) via solfaktor.se på måndag så nu drar jag iväg och slappar (eller ja känner jag mig själv kommer jag promenera, promenera lite till och lite till).

Det är bara en sak som är konstig med resan och det är att jag klickade på en länk till ett hotell som heter Cristabelle i Ayia Napa och klickade mig igenom en drös olika val och hela tiden så stod det i listan över mina val Hotell: Cristabelle men när jag kom till bekräftelsesidan stod det plötsligt Christabelle i "dina gjorda val" men på själva resetexten som skulle bekräftas stod det ospec utan wc/dusch (se bild).


Klockan var så mycket att deras internetsupport och bokningstjänst var stängd så jag chansade och bekrätade resan ändå, för det fanns bara en kvar. När bekräftelsen kom stod det fortfarande ospec utan wc/dusch. Så det verkar som min specade bokning blev en ospec för samma pris.

Har mailat Ving så nu hoppas jag att de kan komma med någon bra förklaring till hur det kunde bli så.


Det bängliga med ospec. är att man inte vet var man hamnar så det är svårt att planera. Hade väl tänkt att försöka hitta någon trevlig vandringsled eller nåt i närheten av boendeorten men nu vet jag ju inte var jag skall bo om inte Ving trots allt placerar mig i Ayia Napa.

Kan någon förklara en annan sak för mig, varför i hela friden flyger man från Luleå via Bergen till Cypern på utresan men direkt Cypern->Sverige på hemresan. Känns som en omväg att fara via Bergen. Dessutom är det skitjobbigt för en som är flygrädd människa som jag som hatar start och landning.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha det gott på Cypern.
Nu har jag tid på mig att samla ihop material tills du är tillbaka.