19 mars 2010

Längtar efter min bil

Efter en underbar vecka i fjällen (resberättelse och alla foton kommer i morgon) sitter jag nu i en full vagn på tåget hem. Men som tur är i alla fall stolen mitt emot mig ledig så jag får lägga upp mina ömma ben. Vi har ett helt ungdomshockeylag som tjattrar, lyssnar på musik högt och pratar i mobiltelefon samt spelar kort högljutt, 3 barn som ser på DVD utan lurar tvärs över gången och en droppande hockeytrunk ovanför mig. Ovanpå det klev en rökare ombord som tyckte det var en god ide att ta sista blosset på väg upp på tåget och sen blåsa ut när han passerar mig. Nu passerade ett stinkande fyllo oxå men han var som tur är på väg till toan med sin systempåse inte på jakt efter en tom stol.

Har nu huvudvärk, svullna ögon och det kliar i halsen. Känner mig inte riktigt upplagd för mina 2 pass på Spinn för livet kl 23-01 idag. Men det är ju jag som dragit ihop laget på jobbet så jag måste ju göra mina pass.

Skall nog försöka sova lite, tror jag har öronproppar i väskan, för läsa är omöjligt i denna kakafoni.

Just nu önskar jag att jag hade kört bilen till Abisko.

Men tågresans första timme var trevlig i alla fall och bjöd på fina vyer.



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Unknown sa...

Din stackare, det låter som att du fick en mindre trevlig tågresa hem... hoppas öronpropparna funkar!