03 mars 2010

Nä ICA det är inte juice

iPhone 034

Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är som när det står "Utan tillsatt socker" på juice-paketet, det irriterar mig. Det är som om det skulle stå "Gjord på bara mjölk" på mjölkpaketet.

Men samtidigt som man såklart inte vill bli lurad och inte tycker om fåniga felaktigheter så gäller det att inte reta upp sig för mycket. Shit happens, även i butiken. Och varken du, jag eller någon annan ska ta med oss fåligt humör hem i matkassarna, då är det ju verkligen vi som blivit lidande.

Béatrice Karjalainen sa...

Fast om man påpekar om och om igen för dem att det faktiskt inte är juice i just den Brämhultsprodukten kan man ju tycka att de någon gång skulle ändra och inte bara skylla på centralt distribuerade lappar. Men men inte går jag och irriterar mig här hemma över det. Såg bara skylten idag och kom att tänka på en diskussion på twitter om just juice och framför allt färskpressad sådan som pågick medan jag var på ICA.