27 juni 2011

3 års letande kanske är över

Nya BH:n. Fotografen Herman anså
att även han behövde vara med i bild :-)
Idag intensifierade jag jakten på en ny sportbh varenda butik i Luleå fick ett besök. Sista stoppet var Eleonora Laura. Föst visade hon mig några utan bygel och fick det att låta som de var de enda. När jag beklagade mig över att de inte hade bygel sprang hon iväg till en dold låda och letade. Jomen visst fanns det en 75 E i en med bygel. Jag skuttade in i provrummet och krängde på mig BH:n fast övertygad om att nä inte heller denna kommer sitta bra. Men när jag tryckt ner bröna ordentligt och justerat axelbanden samt provhoppat så varv det bara att inse att det skulle bli köp. Tur att jag inte hade tittat på prislappen, 820 kr (fast det var 20 % rea i dag som tur var).

Enda nackdelen är att den precis som mina nuvarande som håller på att falla i atomer har en söm nästan mitt uppe på axeln vilket innebär att jag måste tejpa när jag skall ha ryggsäck. Men men man kan nog inte få allt.

Så nu har jag för en gångs skull tom en rätt snygg sportbh även om typ ingen någonsin kommer att få se den. Så ni får se den här i alla fall på en fluffig Bea.

Nu skall den hårdtestas på Lapland Ultra i helgen sen blir det förhoppningsvis inköp av 2-3 till.

Märket är Mary Jo Intense och i deras Actionserie.

Inga kommentarer: