18 mars 2013

168 Känsla - #365foton (42/365) #055 #blogg100

Jag har redan haft ett norrsken som tema Magiskt men det var ett norrsken i Abisko där jag var för att försöka fånga norrsken, fokuset låg snarare på att fota magin än att uppleva och känna.

Igår när jag valde att sätta mig framför vardagsrumsfönstret var det för att titta, känna och i andra hand knäppa några bilder på kameran som stod på ett rangligt stativ i fönstret. Jag satt där inlindad i en filt medan mitt te på köksbordet blev kallt och osten på mackan varm. Bilden får symbolisera den känsla som väller över mig när norrskenet sprakar loss på himlen och det jag kan känna kring att bo här uppe och ha turen att ha skådespelet utanför huset. Sen är det i sig inte en speciellt bra bild då norrskenet var för nära och för utspritt, fick inte riktigt till "gardinerna" som flöt sjukt snabbt över himlen. Just den här bilden var dessutom ett test med ISO 400.




Info om bilden:
Date:3/17/13 11:21 PM
Dimensions:4912 x 3264 pixels
File Name:168 Känsla.jpg
File Size:7.11M
Camera:NEX-5N
Exposure:20 sec (1/0)
Aperture:f/3.5
Focal Length:18 mm
ISO Speed:400
Exposure Bias:-
Flash Used:No
Location:65.818442,21.712221999999997




1 kommentar:

Jonas N sa...

Vackert med norrsken! Det dyker ju upp sådana här också lite då och då, men det blir alltid sådan stress att få till kamerorna på stativ, kolla inställningarna osv när det väl händer, haha. En vacker dag -- eller rättare sagt natt -- hoppas jag däremot få till något i stil med din bild här. :)