Mitt gym
Inpuls har haft en egen app, den var inte den bästa men den låg där på min startskärm, påminde mig med gymmets logga att det nog var dags att boka ett pass och släpa mig dit. Det var med glädje jag såg att de nu släppt en
ny app. Så bra då kanske den blir användbar också för deras webb funkar väldigt dåligt i mobiler och gamla appen var som sagt lite racklig.
Så jag följde instruktionerna för att ladda ner appen både till min iPhone och min Nexus och jag började fundera på vad det faktiskt stod:
1.Ladda ner appen Pastell Data (Iphone via App Store & Android via Google Play)
2. Tryck in anläggningsid: 1384
3. Logga in med dina användaruppgifter:
*Användarnamn = Din email adress
*Lösenord = Ditt kortnr/medlemsnr som står längst ner på ditt Inpulskort
För det första heter inte appen Pastell Data, den gick att hitta via det eftersom de står som tillverkare men appen heter Bokningsappen och är generell för alla anläggningar som använder bokningssystem från
Pastell Data (som bara verkar göra system till träning och hälsoanläggningar). För det andra man kan ha bytt lösenord på webben undra om de personerna som gjort det inte kan logga in i appen eller om instruktionen är felaktig. Sen en särskrivning i instruktionen, det ger ju intryck av professionalism.
Hur kan man välja att kasta bort sitt eget varumärke, att inte använda den platsen som det är att ha sin logga/ikon på användarnas telefoner? Och hur tänkte Pastell Data som nu tvingat på sina anläggningar denna app när de döpte den till
Bokningsappen, det säger nada, ikonen är helt intetsägande, noll koppling till träning.
| Appen är dessutom ful som stryk först en horribel uppstartsskärm, den skall säkert vara coolt nördig men passar liksom inte in i vad appen handlar om. |
Sen så verkar det viktigaste i appen vara vilken version den är i och vad som är nytt i den. Kan lova att det är det minsta jag som användare av en boka-pass-på-gymmet-användare bryr mig om.
Mina sidor ger mig möjlighet att logga ut och redigera mina filter.
Appen verkar vara testad med någon som heter Bo Ek (i alla fall på iPhone) och inte Béatrice Karjalainen som är aningen längre. Hatar när mitt namn inte ryms, det ser så slarvigt ut. |
|
| Klickar man på Versionslänken så kan man dessutom inte ta sig tillbaka. Ahhh de kanske bara testat på Android som har en backknapp så måste det vara. Hela appen är full av konstiga sidbyten, man har inte en susning om var man hamnat ibland, måste stänga appen för att ta mig tillbaka till startsidan.
|
När man skall söka fram ett pass att boka, får man upp en vy som är riktigt dålig, man får ingen som helst översikt om vad som finns, blir en jäkla massa scrollande. Dessutom visas pass som redan varit. Det är väl för väl att man inte kan boka dem i alla fall. |
|
|
Då kanske man vill ta hjälp av filtret, låt säg att jag vill hitta vilka dagar de har PSI. Öppnar upp filter och väljer att filtrera på Aktivitet. Glöm att aktiviteterna i sig finns där, valen är Alla eller Grupp. Hepp. Jag undrar vad skillnaden är då all träning de har på gymmet är gruppträning. |
|
|
Filtret hjälper mig inte heller att hitta pass av en viss instruktör vilket är synd för det hade ju underlättat när man gillar vissa instruktörer och helst går på deras pass. Och de som är instruktörer skulle lätt kunna se sitt schema.
Så jag förstår ärligt talat inte vad jag skall spara som filter på Inpuls i Luleå, om det varit en träningsfirma med massor med olika ställen och olika gruppträningspass på varje kanske det hade varit mer rimligt, men för lilla Inpuls i Luleå. Nä. |
|
|
|
Appen ser identisk ut på Android, bara större på min Nexus som har en större skärm än min iPhone. Lika förskräckligt ful och dålig där.
Andra funktioner jag skulle vilja ha i en app eller i alla fall på webben, att det genererades en kalenderfil som jag kan stoppa in i min kalender eller en inbjudan. Tänk så smutt det vore.
Hur kan man misslyckas så flagrant med en så sjukt simpel app och varför lämnar man inget utrymme till anläggningarna så att de kan visa upp exempelvis erbjudanden och nyheter?
Hur kan anläggningarna gå med på att representeras av en så urusel app?
1 kommentar:
Tiden verkar vara viktig, visas två gånger...
Appen är nog inte testad på kunderna...
Skicka en kommentar