13 mars 2013

Den goda värken och den onda värken #050 #blogg100

Träning tre dagar i rad, BodyCombat i måndags och idag och där emellan MAQ. Nu känns kroppen helt mör överallt, det gör ont att röra vissa kroppsdelar men det är liksom skönt ont, inte ont ont.

Kan rekommendera BC 55, en riktigt rolig release, grymt intensiv och lite småklurig. Måste klura ut hur jag skall klara capoeirastegen. Tycker det ser annorlunda ut i filmen nedan än vad det såg ut när instruktören gjorde det. Vi fick triangelspetsen bak men i videon verkar de ha den fram, ser mer logiskt ut. Får vänta på att Tommy Damani för en av sina Tips and Tricksvideos för BC 55 för att kolla hur man skall göra.



Ont ont har jag däremot i min högra stortå. Kör BodyCombat barfota och på gymmet är det ett parkettgolv som inte är direkt rent, folk drar in en massa grus i salen. Att stå och vrida fötterna på det golvet gör att huden fläks upp under fötterna. Höger stortå är inte vacker.

Funderar på hur jag skall göra istället, med skor krampar jag i fötterna, har provat med mina Adidas Women's Supernova Sequence 3 och mina Nike Free 3.0 V 3. De senare är lite bättre än de förra men fortfarande kramp.

Kanske kan jag prova att tejpa mina tår, frågan är bara med vad. Måste vara nog halt att inte fastna när jag vrider foten i slag och sparkar men får inte göra att jag glider på golvet i styrkemomentets övningar i ex armhävningsposition.

Ett annat dilemma är att Myai Thai låtarna numer innehåller en jävla massa hopp och det är skitjobbigt när min topp hela tiden åker upp. Måste skaffa något tight lite längre att ha på mig. Men det gör ju i alla fall inte ont, är bara irriterande att plötsligt stå där med bar mage.

I helgen skall jag köra minst 3 (kanske 4) spinningpass under Spinn för livet (Tack Adam som räddade mig från att behöva köra 4 eller 5, någon som vill spinna i vårt lag mellan kl 04-05 natten mellan fredag och lördag?) sen hoppas jag hinna med ett PSI-pass på söndag eller en löptur om benen orkar. (Kom på nu att jag borde ju se till att låna ett par spinningskor, att köra trippelpass missinassen med vanliga dojor känns inte så lockande.)

Ont skall med ont fördrivas eller hur är det man säger.



Inga kommentarer: