08 maj 2015

Dag 128 (#069/#blogg100) - Förstfödda har blivit "fjortis"

Vaknade löjligt tidigt i morse för att kunna vara på jobbet vid 6-tiden idag också. De där 2 tysta timmarna lockade. Var dock inte så pigg när väckaren ringde, hade sovit i drygt 4 timmar. Inte bra.

Ute var det mulet men solen bröt igenom molnen precis innan jag skulle fara och ett "jesusljus" reflekterades i sjön så jag passade på att ta dagens bild redan 05:37 i morse.
Var hyfsat produktiv på jobbet idag och inte ett endaste möte, så skönt. På lunchen fixade jag Vincents ena present ett MSI GeForce GTX 960 Gaming 100ME HDMI 3xDP 2GB som han önskat sig för att han vill kunna spela in när han spelar LoL. Gamla grafikkortet räckte tydligen inte till. Fortsatte att jobba nästan som i trans fram till 17:30 när jag var tvungen att säga hej då till de på jobbet som hade after work, deras grillning doftade fantastiskt. Åkte ut på Storheden och handlade lite kläder jeans, chinos, jeansskjorta, t-shirt och strumpor till Vincent. Hans far införskaffade RP till LOL.

Hämtade upp Vincent i Sävast, handlade middag, han hade önskat en panna med äpplen, lök, bacon, chorizo och curry med pasta. Så det lagade jag och Herman till middag idag. Efteråt hade vi lite tårta och Vincent fick sina paket, Herman hade köpt en 3x3 snake cube till sin bror. Det tyckte jag var gulligt, annars bråkar de ju mest.

Nu försöker Vincent och Henrik att skruva in grafikkortet och få igång datorn igen. Jag tittar ut på landskapet som badar i ett guldigt ljus (perfekt för fotografering) men jag skall istället för att gå ut och gå hoppa i säng. Är dödstrött med ögonen i kors och i morgon skall jag skjutsa Vincent till Sävast innan jag åker in på jobbet och jobbar en stund på förmiddagen. Men hela kroppen skriker egentligen "Bea gå ut i det fina vädret, njut" men huvudet säger "nä, vila, du måste vila". Jag vet att man måste lyssna på sin kropp men ibland får man lyssna på huvudet istället.

Den här veckan kommer bli min sämsta vecka på hela året, tur att jag ligger så mycket plus att jag i helgen bara "behöver" gå 1.89 mil för att ändå ligga på rätt antal mil i totalen.

Har lite vånda, det har ju gått så bra med promenerandet att jag är sugen på att försöka få 365 mil till fots men samtidigt vill jag ju börja cykla på nya cykeln och promenerandet tar sådan tid men kanske kan jag se till att det blir i alla fall 5 mil promenad i veckan. Benen behöver ha de milen i sig innan jag åker till Spanien. Skall försöka cykla till jobbet också, då kan jag ta kortare promenad när jag kommer hem sen.

Men nu blir det natti natti före kl 21.




Inga kommentarer: