15 maj 2015

Dag 135 (#076/#blogg100) - Cykelpremiär

Försökte kliva upp vanlig tid idag men stängde av klockan efter 4 snoozningar och tog mig en rejäl sovmorgon. Behövdes visst var lite piggare när jag vaknade. Lämnade Herman till dem som skulle ta med honom på skolresan kl 9 och sen bar det av till jobbet. Var på plats först 9:30.

Jobbet var skrutt idag, han inget av det jag hade tänkt, fick bara fixa med annat där jag hela tiden sprang på nya problem. Borde bara lagt ner. Nu sitter jag med en står hög med ogjorda saker som jag måste försöka lösa i helgen. Det får bli på söndag för i morgon har jag en drös andra måsten som att hämta Herman skjutsa Vincent samt cykla. Tror jag åker och jobbar medan Vincent är på fotbollen, då kan lämna jobbgrejerna där och sen kanske cykla till jobbet på söndag.

Kom mig hemåt strax efter kl 18, handlade och kunde tydligen int laga middag snabbt nog enligt Vincent som var sur för att maten var klar först 19:30. Sen t vi, fixade med cyklarna och jag letade efter mina cykelbyxor, de var puts väck. Fick dra på mig ett par vanliga tights ovanpå ett ullunderställ. Ute var det bara 3 grader och min gamla sambo cyklade i korta cykelbyxor. Nu var det dags att ta tag i att lära mig hur man kommer fast i pedalerna och framför allt hur man kommer loss. Försökte hålla upptill på styret men då är inte mina fingrar långa nog för att klara av att trycka till bromsarna ordentligt. Så jag fick hålla i kröken istället. Skall be cykelverkstaden dra åt så det inte behövs tryckas lika hårt på bromsarna om det går.

Vi tog en runda runt sjön, det gick så pass fort att jag tyckte vi kunde cykla lite till, blev en runda på 16,2 km tillslut. Vi provade på landsväg och stadstrafik så jag gick öva ordentligt. Hade lite svårt att komma fast i pedalerna efter stopp. Sen så tar det nog ett tag innan logiken i växlarna sätter sig. Växlade upp istället för ner flera gånger. Lite jobbigt att komma iväg efter ett stopp då.
Dagens foto fick bli en bild på Henrik i sin nya knallgula vindjacka efter dagens tur medan solen gick ned bakom honom. Själv hade jag reflexjackan jag fick i San Francisco på mig. Man syns bra i den men den ansas inte speciellt bra. Men den är vindtät. Det var skönt när det blåste som attan bitvis.
Har idag beslutat att ställa in Knytte hade bara 4 anmälda barn. Både skönt och tråkigt på en och samma gång.



Inga kommentarer: