16 maj 2006

Bea blåser kanske bort i Hong Kong

Här kommer en liten hälsning från Hong Kong. Allt som har kunnat strula med demoutustningen har strulat så jag har inte kunnat öva alls så här sitter jag 5 timmar innan mässan startar med jätteont i magen och lätt panik. Dessutom har jag ont i halsen eftersom ett pucko i mässhallen vägrade att acceptera rökförbudet.

På torsdag är jag helledig och tanken var väl att shoppa då men en tyfon väntas komma in på onsdag och vi har inte hört något om när den planerar lämna HK.

Lite länkar om tyfonen:
Hade tänkt att klippa in länken till artikeln från The Standard men de verkar inte tycka att det är någon viktig nyhet för jag hittar den inte på deras webbplats.
http://earthobservatory.nasa.gov/NaturalHazards/shownh.php3?img_id=13569
http://wwwa.accuweather.com/news-column.asp?partner=accuweather&myadc=0&webcaster=andrews

Dock verkar det som om man inte tror den blir så farlig:

The northern semicircle of Typhoon Chanchu is being disrupted by increasing
upper level wind shear. Therefore, the Joint Typhoon Warning Center has lowered
their forecast landfall intensity significantly These signs are very
encouraging. Nevertheless, typhoon conditions may begin to be felt as soon as 48
hours. The Hong Kong Observatory has raised the Standby Signal. You can find all
of HKO's warnings here.
Källa: http://www.independentwx.com/

Har ni hittat någon bra länk om tyfonen så skriv gärna en liten kommentar.

Håll tummarna för att min shopping inte blåser bort och gärna en extra tumme för mig i eftermiddag när jag demonstrerar systemet men då sover väl ni fortfarande.

Inga kommentarer: