16 maj 2006

Kanske skall prata annat än vädret?

Sen jag kom hit på söndag eftermiddag lokal tid har jag inte hunnit med så mycket mer än att äta, sova, förbereda mässa och stå på mässan. Om 10 minuter skall jag ut med de andra två tjejerna och äta, killarna var trötta och åkte på middag för 30 minuter sedan (veklingar).

Jag har försökt att fota lite varje dag så det får bli en fotodagbok när jag kommer hem istället.
Men lite kort:
  • HK är varmt och fuktigt.
  • Språket är helt oförståbart men de flesta förstår i alla fall engelska även om de inte alltid pratar så bra.
  • Maten är god och man får gigantiska portioner.
  • Priserna är låga på mycket, särskilt maten.
  • Kinesisk schlager suuuger, de visar det på MTV just nu, urk!
  • Mässan är ganska liten och det är typ dött när konferensdeltagarna inte är på lunch (12-14)
  • Demot går hyfsat bra även om nivån är för teknisk vilket gör att jag får improvisera en hel del.
  • Fötterna känns när man stått upp 11 timmar.
  • Men när klockan närmar sig stängning dukas det fram mingelmat som är helt uuuunderbar.

Nu skall jag till HK Times Square och äta middag, *vinkar*

Inga kommentarer: