27 maj 2006

Köpte äkta falskt kinesiskt siden


När jag var i Hon Kong så gick vi på en stor marknad och där såldes det kläder i vad som sades vara äkta siden men man behövde bara lukta och känna på kläderna för att inse att det var syntetmaterial. Men de var billiga en top kostade kring 90 kr så jag passade på att köpa mig en. Tyckte mönstret var lagom på den här.

Försökte köpa mig en supersnygg klänning oxå men storlekarna var inte för min kropp, 34 satt perfekt i midjan, 36 perfekt över bysten och 38 perfekt över höfterna. Hade ju säkert kunnat köpa en 38 och sy in men jag hade aldrig fått tummen ur och tagit mig till en sömmerska det vet jag. Synd för de kostade bara motsvarande 130 kr.

Ovan är en närbild på mönstret. Båda bildena går att klicka på för att se större.

Inga kommentarer: