25 augusti 2008

Barnen levererade till fritids/skola

I morse lämnade jag 2 förväntansfulla killar på Gärdesskolan för deras första skoldag. Lite konstigt kändes det ju att inte få följa med dem in på upprop. Det minns jag att det var när jag började 1:an för 100 år sedan. Jag lämnade bara av mina grabbar och de sprang in på fritids som vanligt (fritids är på skolan, så de går aldrig mellan några hus eller så, byter knappt ens rum).

Vincent hade köpt med sig papper att ha i sin nya bänk, han valde ett med hästar på, det fanns inget med söta katter på. Han köpte även en dagbok (det hittade han en med kattunge på) häromdagen och det blir ju en prövning för en nyfiken mamma att veta att ungen skriver men inte få läsa vad. Tur han gömt nyckeln :-)

Skall bli kul att höra hur första dagen på År 1 var och vad de gör i skolan.

Hoppas inte de kommer ha mycket undervisning där en lärare står framme vid tavlan för bänkarna stod i någon konstig L-form gruppvis. Det betyder att hälften av barnen sitter inte rakt fram mot tavlan. Undra vad en ergonom skulle säga om det.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

1 kommentar:

Anonym sa...

aah, det har jag inte tänkt på... tack för tipset :)