23 augusti 2008

En trevlig kväll på Altappen

Först var jag på Boden Bushido Center och städade medan Vincent och Herman tränade. Idag blev det visst judo eftersom inga andra karatebarn var där. De gillade judo båda två, Herman frågade om han kunde få börja i det istället för karate och Vincent ville börja i judo oxå. Får snacka lite med instruktörerna och se hur lämpligt det är att köra båda.

Medan jag städade blev jag "trakasserad" av Sensei Micke och Stefan, de kittlade mig och fick nästan känna på hur ont det kan göra med en Bea som tappar kontrollen för att hon försöker komma loss. Tur man är van att umgås i grabbgäng, så lätt skrämmer ni inte bort mig :-)

Sen hämtade jag upp min gamla Operexkollega Nils i Sävast och brummade till Lövskärs hamn där vi skulle få transport ut till Altappen. Jag hade aldrig varit på Altappen förut så det var kul att få se ön. Dess historia med sågverk mm syns tydligt på ön. Det var en otroligt fin plats vi var på och grillade.

26 personer kom och det var så skönt att återse dem, det är verkligen ett speciellt gäng som jag för alltid kommer att sakna att arbeta med. Vi stekte kyckling som Olov lagt i en harissamarinad (han har lovat att ge oss receptet) gudomligt gott. Gjorde en stor pastasallad till och turkisk yoghurt som dressing samt baguetter. Till efterätt gjorde vi en klassiker, lika enkel som god, bananer med choklad och kokos i folie som fick gotta till sig på glöden. Mmmm....

Alla utom 2 åkte med Uffe ut i hans båt, de andra två, allra sötaste vännerna valde att ta sin katamaran ut. Och gissa om fröken Karjalainen oroade sig när de aldrig kom. Förvisso hade vi fått en rapport om att de hamnat i stiljtje och att det skulle ta ett tag, men såååå länge? Men de kom till slut. Vilket var bra för jag hade klantigt nog glömt min jacka hemma och behövde lite värme så jag lånade nogges jacka och en tjock och go tröja av jalle att lägga över benen. Tur att de är varmblodiga av sig.

Kring 21 var det dags att säga adjö och fara hemåt, jag åkte med näst sista turen över till Lövskär, sista turen gick in till Ettans båthamn i stan istället. Alla sötaste vännerna skulle stanna kvar och tälta på ön och hoppas på bättre vindar i morgon istället. Så nu får man oroa sig för dem i morgon oxå, vill inte veta när de är ute. Hoppas de hör av sig när de är hemma igen.

Allt som allt var det en riktigt trevlig afton.

Jag har tjatat länge nu om att jag måste gå och klippa av mig håret, men nu börjar jag fundera. Fick höra av flera stycken att jag var så fin i håret idag. Tror det är ganska lockigt (blötte håret innan jag for så jag vet inte riktigt hur det såg ut). Så jag får väl ta mig en funderare.

Inga kommentarer: