30 augusti 2008

Jag ser de dåliga filmerna så slipper ni

Även denna gång kommer jag hem från en film och måste skriva ner den totalt.

Varför lär man sig aldrig? Uppföljare av dåliga filmer är aldrig bra. Jag var inte så där jätteförstjust i Mummy och inte heller Mummy Returns så varför skulle trean vara bra? Jag ville se Mamma Mia men när Göran frågade vad jag tänkt mig tog jag med The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor som ett alternativ ifall han tyckte att Mamma Mia inte alls var något lysande val. Han valde The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor. Och så här i efterhand kan jag väl säga att Mamma Mia hade nog varit ett bättre val oavsett dess kvalité för sämre film än The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor får man leta efter, urusla skådisar i de flesta fall, dåliga skämt, ingen spänning alls (hoppade till en gång) och specialeffekterna sög de oxå. Det fanns inget som var bra med den här filmen. Det enda som höll mig vaken under filmens gång var kvinnan snett framför som redan under reklamfilmen asgarvade jättehögt och som skrek till av skräck under en trailer. Hon verkade uppskatta den dåliga humorn i filmen, så tack för att du höll mig vaken. Jag hoppas dock att vi inte hamnar på samma film någon gång jag verkligen vill lyssna/se filmen.

Läste någon manuset till denna film innan de började spela in? Såg någon den innan de skickade ut den till biografer? Historien var oerhört platt och nu mindre än ett dygn senare kommer jag knappt ihåg något alls från filmen. En sak var snygg, när Zi Juan slåss i slutscenerna, så gör hon snygga hopp där hennes vackra kläder hamnar i fokus.

Den får en halv trasig dolk i betyg.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mjo, jag anser själv att jag är diskvalificerad från att välja film åtminstone några gånger framöver. (.

*tänker med viss nostalgi på filmval som 1408* (:

Béatrice Karjalainen sa...

Göran: Eller val som "No Country for Old Men" ;-)