24 januari 2020

#beas365project2020 - Äntligen lite industriporr

Körde hem sent från jobbet, åt middag på Bastard Burger och sen irrade jagrunt för att hitta något att fota. Kom att tänka på att Bodens Energi bygger nya ställverk, sett lite dagsbilder från byggplatsen och tänkte att lite kvällsbilder skulle väl kunna vara nice. Grejen var bara att jag inte hade en jäkla aning om var det låg. Men att det skulle vara ute vid Flarken hade jag för mig. Körde lite knas och fick en rundresa genom halva kommunen innan jag såg skenet och tillslut lyckades hitta en liten byggskylt och svängde in. Man fick inte köra in så jag fick stanna vid vägen och pulsa ut i snön. Satte upp mitt stativ i ett skoterspår och rattade in.

Älskade molnen och blev sjukt nöjd. Konverterade en till svartvitt oxå som blev riktigt bra. Men valde ändå denna i färg för jag förknippar den så med känslan när jag stod där. Mörkade ner nedre delen där det var massa elstuff som blänkte och störde. Kommer nog åka tillbaka någon dag och ta någon bild lite närmare. Kanske även i dagsljus. Skulle vilja komma in på området och ta lite detaljbilder om man får. Det vore kul.

Skönt att avsluta jobbveckan lite bättre, hade även idag en rätt jobbig dag så det var skönt att fotandet blev som jag ville i alla fall.
Sony a7rII, Tamron 28-75, 72 mm, ISO 100, f/2,8, 15 s

Inga kommentarer: