13 januari 2020

#beas365project2020 - Kyrkobesök

Idag var det jättefin soluppgång (varmgul himmel) när jag körde till jobbet men jag var sen och hade inte tid att stanna. Behövde förbereda ett viktigt möte. Min sekundärplan var att gå ut på lunchen, det sket sig oxå för jag behövde få stöka undan lite jobbgrejer. Sen satt jag kvar på jobbet till 19:10 så väl därifrån var det kolsvart. En rätt pissig första dag på jobbet efter 3 veckor ledighet. Men men. Tog en sväng om Gammelstad på vägen hem. Stannade vid kyrkan och såg mig villrådigt om. Gick innanför muren. Letade vinklar för att ta en bild på kyrkan eller kanske ett träd fortfarande fullt i bär. Men nä kom inte åt något vettigt. Modstulet stoppade jag ner kameran igen och gick mot bilen. Men när jag skulle passera igenom muren igen så tänkte jag, jamen här kanske... Tog fram mobilen och knäppte en testbild. Kanske lite lägre.

Upp med stativet och kameran sittande på huk tog jag dagens bild. Hade svartvitt i tanken när jag tog den så det fick fen bli även om den fick mysiga färger. Någon dag kanske jag ångrar mig men just nu får den vara dagens bild. Testade två olika vinklar men den här blev bäst. Eg hade en mitt emellan de 2 testade vinklarna nog blivit bäst men jag var så jädras kissenödig och sitta på huk och fota då är inte så lätt. Så jag skyndande mig hem istället.
Sony a7rII, Tamron 28-75,  28 mm, ISO 100, f/9, 6 s

Inga kommentarer: