07 januari 2020

#beas365project2020 - Gaffeltruck till min räddning

Idag har de flesta börjat jobba igen men jag är ledig även denna vecka. Eller ledig och ledig jag måste producera en massa dokument till senast torsdag så de hinner bli godkända innan ett möte på måndag men kan sitta hemma och göra det. Kan inte sitta och skriva i lugn och ro på mitt rum på jobbet då jag delar det med 2 andra och det är ett jäkla spring i vårt rum. Idag blev det 5 timmar jobbande.

Solen sken en stund kring lunch men då hade jag nyss släpat mig ur sängen. Ångrade mig efter middagen som blev en krämig tomatsoppa med belugalinser i) när det var kolsvar ute men tog mig i kragen och bytte om från myskläder. Stoppade en ljudboksnovell (Små pikanta dråp) i öronen och gick ut. Gick förbi järnvägsstationen och där stod en söt liten faffeltruck som fick bli dagens motiv.

Lade på lite extra mycket clarity på gaffeltrucken för jag gillade den struktur det blev då. Har även tagit ner vibration på vägskylten och huset som skymtar till höger för att de inte skulle störa så mycket. Hade kanske kunnat lägga tillbaka lite skugga efter att jag hade lättat dem över hela bilden. Hade velat ta bilden lite mer snett framifrån/sidan men då hade bakgrunden blivit ännu rörigare.

Sony a7rII, Tamron 28-75,  33 mm, ISO 100, f/4,5, 5 s

Inga kommentarer: