04 januari 2020

#beas365project2020 - Isiga ränder

Idag tog jag mig upp för Rödberget. Det var ingen lek i halkan. Och väl uppe höll både jag, kamera och stativ på att blåsa bort. Klänningen fladdrade in i ett taggtrådsstaket och gick sönder :-/ Går nog att laga. Hade tänkt stå kvar en stund men det var för kallt. Jag hade gått upp via Väbelsvägen (översnöade trappor) och hade tänkt gå serpentinvägen ner. Men den var glashal. En kvinna med hundar och dobbar på skorna gled. Hundarna oxå. Stannade och fotade isformationer på bergväggen. Gillade strukturen och färgerna som blev av bergväggen bakom och himlen. 
Efter fotograferingen där stativet gled på isen tog jag den snöiga vägen ner, höll ändå på att ramla. Drog till Luleå och köpte mig en ny Garmin Vivosmart då min förra pajade och inte gick att laga :-/ Sen körde jag mot kompisar för en fika men var tvungen att göra en avstickare ut på älven. Glömde vantarna i bilen, stort misstag. Vinden tog tag i ryggsäcken så den gled över snön fick jaga den. Trodde händerna skulle ramla av då var det nog ändå plusgrader men en isande vind som fick med sig små små isflisor.

Inga kommentarer: