05 januari 2020

Twitterföljarna har valt skrivövningar

Twitterföljarna fick slumpa fram sidnummer här är övningarna (lite kort beskrivna i boken står det ofta mer) jag skall göra från boken Skriv om och om igen av Katarina Kuick och Ylva Karlsson.

Sa att jag skulle ta övningarna i ordningen de kom in men en del är svåra, som den första.

Får klura i morgon annars hoppar jag kanske vidare medan den får jäsa i skallen ett tag till.

Ibland hoppar texter fram när jag är ute och går, när jag fotograferar eller strax innan jag skall somna, får väl hoppas på något sådant.

Känns som en plats skulle behöva vara någon som folk kan känna igen och förstå "förvridningen" av.

Skrivövningar

@WallWalleriwall
7, skall välja en plats och beskriva den som den borde vara inte som den är (fel enligt mig).
Resultat: Elsas kafé (eller ja en början på en berättelse för övningen växte lite och jag har en fortsatt tanke som jag kanske får ner.)

@TomasHelleberg
114, skriva om något som framkallar samma känsla som när jag tänker på något jag är riktigt rädd för. 
Resultat: Kathrines val - en idé dök upp men tror inte den riktigt följer övningens tanke

@svensonliv
72, Skogen
Resultat: Skogen - en här var påbörjad så jag slutförde den istället för att börja på översta.

@Terejs (@IngWARP(39) @IchimusaiSWE (13))
13, skriva om en person som aldrig kommer gifta sig.

39, skriva en dikt med ett enda skiljetecken, en punkt. Ta reda på var den gör mest effekt.
Resultat: Skiljetecken - Denna dök upp i huvudet när jag skulle sova så jag betade av den före de översta.

@IchimusaiSWE
47, en berättelse med givna karaktärer (som finns beskrivna i boken) som börjar på en blåsig kulle och slutar på en busshållsplats. Skall rita en tidslinje där emellan.
Under arbetet: Hur tankarna går

11, Skriva om en prinsessa som förvandlats till en älg.

31, skall välja 10 vackra ord. Få 10 vackra ord från någon annan och sen skriva en dikt som använder 10 av orden. Fått orden: ljum flytande halogen batteri pluskvamperfekt slutstation flak fenoskandia rymd kvasar
Resultat: Containerdyk  - en dikt om att ta farväl

@a_sussan
6, Skriva om längtan

15, skriva dagbok som jag är någon annan (person/djur/sak). Fick att jag skall skriva 6 dagar.

@Hesse_Info_I19
4, slå en tärning
Resultat: Den sanna historien om... - Denna var redan gjord.

@mariavdheide
12, Skriva om bilen utan bromsar i stämningen “Absurd"

Inga kommentarer: