19 januari 2020

#beas365project2020 - Med utsikt

Idag så skjutsade jag Vincent till Sunderby sjukhus för magnetkameraundersökning av knät som mest troligt skall opereras. Medan jag väntade på honom tog jag en liten promenad runt sjukhuset. Höll på att vricka foten när en brunn inte syntes och var 10 cm nedanför istäcket jag gick på. Som tur är har jag så snälla fötter att jag kan vika dem utan att skada leder och ligament. Blev lite öm dock.

Hittade inte något "vackert" att fota men en kran är ju alltid en kran så det fick det bli från järnvägshållplatsen. En sådan typisk bild som jag gillar men ingen annan tycker om. Velade om jag skulle behålla det blå i högra hörnet eller fräta ut det men tycker det gav lite liv till bilden. Men man kan kanske tro att det är vinjettering från objektivet (men det är det inte).

Tänk att jobba så där högt och se ut över världen hela dagen.
Sony a7rII, Tamron 28-75,  49 mm, ISO 100, f/8, 1,3 s

Inga kommentarer: