11 januari 2020

#beas365project2020 - Vemodigt landskap

Idag tog jag mig trots ryggvärk ut på en promenad i skogen. Jag valde att gå upp på Mjösjöberget och sen bort till Gammelängsberget. Gick mestadels på skoterspår.

Uppe på Mjösjöberget stannade jag till för att fota färgerna som hade ett sådant vemod idag. Som om även naturen saknar den riktiga vintern.
HDR av 3 bilder för att annars försvann himlens struktur eller så blev stenarna för mörka.
Sony a7rII, Tamron 28-75,  20 mm, ISO 100, f/7,1, 1,3 + 0,5 + 0,8  s
Jag stör mig lite på riset, gropen och mossan nere till höger men om jag försöker skära bort dem klipper jag även hängbjörken. Tror jag glömde kolla nere i det hörnet när jag tog bilden. Var fokuserad på stenarna och det döda trädet att få dem som jag ville. Så typiskt mig. Får skärpa mig.

Inga kommentarer: