25 januari 2020

#beas365project2020 - Nu blommar det i januari

En promenad till stan med kameran. Vädret var oinspirerande och jag misströstade tills jag klev ner i Eyvind Jonsons park och hittade ett träd med blommor. Försökte först handhållet men fick ingen bara vinkel och kunde inte hålla still nog heller så jag monterade upp stativet men ett ben vägrade fälla ut sista delen, hade frusit fast. Fick balansera det benet på ryggsäcken men det blev väl stabilt nog för fick några ok bilder. Tog dem egentligen liggande men valde att ändra till stående på denna. Gillar strukturen i blommorna och linjen som blev med blommorna. Skulle kanske redigera bort en svart plump där till vänster men det kanske bara är jag som stör mig?
Sony a7rII, Sony 30 macro, 30 mm, ISO 200, f/5,6, 1/80 s

Inga kommentarer: