05 januari 2020

#beas365project2020 - När det inte vill ta sig men blir något i alla fall

Norrskenet dansade utanför fönstret strax efter kl 22 den 4 januari. Jag skyndade att klä på mig och gå ut men väl ute låg bara en trist båge över sjön. Tog bilen och åkte iväg till Björnsundet. Bågen delade upp sig och gav lite mer liv när färgen tonade över till gult.

Siktade in mig på att återskapa vyn från häromdagen. Saknade verkligen snön och frosten som var den dagen.

Fotade strax efter midnatt så dagens bild var klar. Lite tajt i nederkanten. Tog en annan med lite mer luft men tyvärr kom det lite vindilar just då så kameran skakade. Sen tog batteriet slut, när det var bytt var norrskenet jättesvagt igen så jag fick nöja mig med denna. Gillar att man ser reflektion av norrskenet i isen.

Inga kommentarer: