23 november 2008

Skinka eller korv?

I mina varor på ICA har jag denna gång fått detta:
Nu är frågan är rabatten på kokt skinka eller på en rökta ringen? Jag kan knappt minnas att jag köpt kokt skinka någon gång däremot köper jag rökta ringen kring jul (bara då den finns på vårt närmsta ICA).

I medföljande information från ICA stod det
Flera kunder tycker det är svårt att förstå vilka varor som ingick i själva erbjudandet eftersom bilden på produkten inte stämde överens med den produkt de köpt tidigare. Här kommer några tips: Läs noga igenom varuerbjudandet. Står det t ex 200-400 g så kan man välja förpackningsstorlek och inte bara den som visas på bilden. Står det "valfri" så ingår flera olika smaker eller varianter i erbjudandet. Är du osäker kan du helt enkelt kontrollera varan i en pristerminal. Då drar du ditt ICA Kort och scannar streckkoden på varan så kommer besked på skärmen.
Men om bilden visar det man brukar köpa då men inte texten? Fast det står ju Kokt skinka, valfri ICA , 400 g på erbjudandet så aningen förvirrad blir man ju med tanke på att Rökta ringen säljs i 400 g förpackning men deras Kokta skinka bara i 200 g förpackning. Så det kanske är bilden som är rätt trots allt. Eller? Inte undra på att folk hör av sig och frågar.



(alla bilder från ica.se)

Sen tycker jag det är lite dåligt av ICA att bara ge rabatt på en Tom&Jerrypåse, vi köper ju alltid 2 när barnen skall få lördagsgodis.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske en dubbelgardering från ICA's sida. Gällande lördagssnasket så kanske de vill att det skall delas?

Captcha: paterswo