14 november 2008

Bea goes LBP... nä Bea goes crazy by waiting

19:20 Mjuksbrallor på och går ner i källaren.
19:25 Har lyckats få upp plasten som var runt fodralet utan att bli helt galen.
19:28 Skivan i, lyckats flippa fram HDMI på TV:n (den byter ingång lååååångsamt) och hittat en handkontroll
19:29 Ser att klockan går fel på PS3:an, fixar
19:33 Flippar vidare i inställningsmenyn och hittar info om divX VOD och börjar tanka hem en DivX spelare och konverterare.
19:35 Inser att nerladdningen av spelaren skulle ta så lång tid att jag kunde lika gärna skriva av koden från PS3:an och börja spela LPB som det var tänkt.
19:36 Inser att min PS3:a stoppat alla spel i mapp igen, fixar det.
19:37 Startar spelet som direkt säger att en uppdatering måste göras.
19:43 DivXspelarens installationsfil hemma, installerar. 15 % av uppdateringen av LBP hemma, registrerar DivX VOD så länge.
19:48 Skapar en DivXanvändare och skall registrear PS3:an, minimerar spelaren för att komma åt filen jag lade koden i. Försöker ta fram spelaren igen, hmm modalt fönster gör att den hänger sig - hårt.
19:58 Har lyckats återstarta DivX-spelaren och kan registrera. Uppdateringen av LBP är på 60%.
20:04 Aktiveringen av DivX klar men skrället kräver att man skall köra en registreringsfilm i PS3:an och det går inte att göra när uppdateringen pågår. Uppdateringen på 74%.
20:14 Del ett av nerladdningen är klar, del två är på 6%. Gahhhh varför satte jag inte igång detta igår natt när jag kom hem från bion istället. Vänta vänta vänta och inte är någon av de andra LBP-spelararna IM-online heller så man kan tjattra lite om det med dem. Nä får väl läsa manual så länge dårå.
20:16 Slår upp manualen och upptäcker att svart liten text på blå/vit, smårutig bakgrund är helt oläsbar i ljuset i tv-rummet.
20:26 Nerladdningen klar. Installationen startar och jag ser en Sackboy springa i solnegången.
20:27 Installationen är KLAR!!
20:59 Jag klarade första testbanan :-) And I'm hooked!

Ni hittar mig på PSN som BeatriceBeaBeata

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: