08 maj 2012

Jag är räknad men om jag räknas vet jag inte...

Läste twittercensusrapporten från Intellecta corporate och letade reda på mig själv i twittergrafen. Låg i "Bubblan"-klustret vilket känns som det stämmer rätt väl. Ibland har jag en känsla av "ho ho" någon här för det händer rätt ofta att saker jag skriver inte får någon som helst respons. Nu vet jag varför. Ovanför mig finns ett stort hål det är som ett vacuum åt vänster kring Brit Stakston :-)

Ursnitt ur twittergrafen hos Twittercensus

Måste ge en eloge till Intellecta corporate för den snygga presentationen av resultatet. Gillar hur klustren illustreras. Skulle vilja kunna grotta runt lite mer i grafen. Lite som man kan i Social wheel (när den funkar just nu får jag bara felmeddelande) och hos LinkedIn. Se vilka andra kluster "lyssnar" och vilka andra "lyssnar" jag på. Men rapporten är ju i första hand en "folkräkning" av svenskar på Twitter, hur många vi är (299 000), vilka är aktiva (171 000) och hur många av oss som är mest aktiva (53 000) och hur vi kommunicerar med varandra och grupperar oss samt hur det har förändrats över tiden. Tycker det är kul att det skrivs om kluster och det känns som jag börjar få en bild av det jag efterlyste 2008 även om det då var för bloggar.





Inga kommentarer: