23 juni 2012

Midsommar 2012 i Storforsen

Midsommar 2012 firades lugnt och stilla i Storforsen.

Vi åt sill, lax och potatis på en klippa i solen. Åh så skönt med lite sommar.

Efter maten tog jag och Herman en promenad uppför Döda fallet till badplatsen. Där Herman hoppade i, tokunge.


Han fick lägga sig på en klippa för att torka. Vi hade ju inte med badgrejer och handduk.


Hittade en ängsviol att fota på vägen tillbaka.


När vi kom tillbaka var det dags för efterätt. En mandeltårta och jordgubbar. Mums.


Solen gick i moln en stund och jag blev lite trött och frusen, fick ta Henrik som kudde och min kofta som filt. Hade huvudvärk så Henrik var snäll och strök mig över huvudet en stund men på bilden ser det ut som om jag har en kort tjock arm och håller mig för pannan :-) 
Fotot taget av Herman Bylund.


När vi skulle gå gick vi förbi fallet, jäklar vad mycket vatten det var där. Rann över alla bredder och det rann vatten på ställen jag aldrig sett vatten förut.




Inga kommentarer: