17 juni 2012

Öm punkt i höger bröst

Förlåt alla känsliga som klagar när jag bloggar om bröst, men kanske kan nu stå ut att läsa just detta och ha ett svar.

I flera veckor har jag haft en öm punkt i mitt högra bröst. Långt ner ungefär där bygeln i BH:n hamnar och även pulsbandet till pulsklockan.

Det känns inte som någon knöl men gör rejält ont när jag trycker där. Bara blivit klämt?

När skall man pallra sig till vården? Och var vänder man sig? Vårdcentralen? Vad gör de? Det område som ömmar lär inte gå att trycka in i någon mammografiutrustning, är liksom mot kroppen. Skall jag prova att skippa pulsbältet på träning ett tag och ta BH utan bygel och se om det går över?

Hur hade du gjort?

3 kommentarer:

Pennelina sa...

Jag har varit utredd för eventuell cancer flera gånger på grund av cystor och inflammationer, men har aldrig haft dina symptom.

Jag tycker att du ska prata med din vårdcentral, de vet råd, även om du naturligtvis kan testa att inte ha något som klämmer under en tid.

Kramar från mig <3<3<3

Anonym sa...

Jag hade ringt till vårdcentralen.

Neuotic Kitten sa...

Ring vårdcentralen, för säkerhets skull.