03 februari 2014

Skillnad på litet och stort och likheter

Idag har jag fått uppleva det där som aldrig händer när man jobbar på ett litet bolag. Jag har blivit omkringskickad i cirklar. Alla tror att någon annan vet men egentligen finns inget som kan just det jag efterfrågat och i stället för att fixa det som skulle redas ut själv på ett par timmar ägnade jag alltså ett par timmar till att jaga informationen :-( Nu måste jag fixa det själv likt förbannat.

Sitter med lite andra grejer jag vill lämna över på andra men nä då finns ingen som jag kan lämna det till fast vi är så stora. Försöker att skippa övertid, men då kommer det dåliga samvetet, att inte hinna det jag skall. Nu i helgen jobbade jag men han inte allt jag hade tänkt, i helgen kommer jag behöva jobba för att hinna en grej. Torsdag och fredag skall vi ha kick-off, verkar riktigt rolig men det enda jag tänker på är att jag inte har tid, jag måste bli klar med annat. Ibland skulle jag vilja klona mig själv. En som är hemma och njuter och en som jobbar. De kan väl ta varannan vecka eller så.

Men på måndag skall upphandlingen som är det som är mitt stora tunga ansvarsområde just nu in och jag får ett andningshål. Håll ut till på måndag Bea håll ut...

Fuck! Där kom jag just på en sak som trillat bort ur skallen. Fan fan fan, ja ha då blir det till att skriva mail nu. Ja ja klockan är ju inte ens 23 ännu.

Inga kommentarer: