01 maj 2007

Har jag skrivit i sömnen?

Inatt damp det ner ett mail i min gmailåda:
Tack för ditt tävlingsbidrag! Vi återkommer med resultatet inom utsatt tid!

Bästa hälsningar

Juryn på Skrivarkalendern
Det är bara det att jag har inte skrivit något som passar deras senaste litterära tävling. Jag har inte ens hört talas om skrivarkalendern förren det mailet damp ner. Kan det vara ett marknadsföringstrick, de skickar ut sådana mail till bloggare som blir förvirrade och skriver om det i sin blogg? Det skulle vara ett lite annorlunda trick :-)

Eller är det så att jag har ett "fjärde jag" som de andra tre inte är medvetna om som försöker sig på en författarkarriär om nätterna för brevet från skrivarkalendern kom 00:43:34 inatt och då hade jag faktiskt gått och lagt mig.

Jag gillar ju att skriva och tanken med skrivarkalendern lät lockande men det finns ingen tid för att utvecklas som skribent i mitt liv just nu så jag får hålla mig till bloggandet och mitt lite mer hemliga skrivande och hoppa på att det är någorlunda läsbart ändå.

Andra bloggar om: ,