29 maj 2007

Vad jag är duktig

Hittade min stegräknare i troslådan i morse (fråga mig inte varför den låg där) och satte fast den i brallorna. Tänkte att nu är det dags att komma upp i de där minst 10000 stegen per dag igen. Nu på kvällen så var det ungefär 7000 steg kvar att ta. Benen känns som två trästockar sen igår
och motivationen var inte direkt på topp men på något sätt lyckades jag ändå resa på mig, dra på ett par strumpor, gåskorna, en tröja och leta fram mp3-spelaren. Men jag tvekade in i det sista ville bara vända in och krypa ner i soffan istället men så tryckte jag på musiken och tryckte mig fram till en fartig arabisk trumsololåt och vips var benen som trumpinnar istället för som trästockar. Jag tyckte inte jag gick så där superfort, tog det riktigt lugnt bitvis men ändå avverkade jag min 6,6 km runda på 53 minuter, det var inte så illa tycker jag. Det blev ungefär 8200 steg.

Så nu känner jag mig rätt nöjd med mig själv för idag, i morgon är det 10000 nya steg som skall tas.

Inga kommentarer: