06 januari 2010

365 mil på ett år klara jag det?

Tänkte gå en mil om dagen i år och hade verkligen tänkt sätta igång 1 januari men det blev inte så av flera anledningar. Men idag blev det en mil i alla fall. Får göra mitt bästa för att ta igen de 5 förlorade milen. Mitt mål är att varje dag försöka promenera, åka skidor, cykla eller paddla kajak, har även en träningscykel. Sen blir det säkerligen inget vissa dagar då får jag försöka ta igen det andra dagar. Ex. Fjällräven Classic står ju ensamt för 11 mil och i mitt fall brukar det bli på 2 dagar. Jag skall försöka ta mig en halvtimmes promenad på lunchen varje dag som det går, sen så har jag ju den obligatoriska träningen på jobbet som borde ge några km. Funderar på att återuppta mitt morgonpromenerande men min morgontrötthet kan sätta käppar i hjulen för sådant, vi får se.

Jag hoppas kunna uppnå mitt mål eller i alla fall komma i närheten av det och skulle det krisa får jag väl räkna om några pass på gymmet i mil ;-)

Jag kommer summera vecka för vecka här i bloggen med början nu på söndag kväll. Kommer även trycka ut varje dag på twitter som #365mil (råkade först skriva #356) så haka gärna på om du vill. Ser ni mig häcka framför datorn utan att ha rapporterat in en #365mil ännu så säg åt mig att gå ut.

min målsida på funbeat kan man se hur det går (om man har ett konto och loggar in).

4 kommentarer:

Peter Parnes sa...

Länken till FunBeat funkar inte!

Béatrice Karjalainen sa...

Man måste visst vara inloggad för att se någons mål. Ändrar i texten.

Béatrice Karjalainen sa...

Och nu ändrat så att alla kan se, var visst en inställning funbeat fått utan att jag sett det.

Erica sa...

Det låter som ett fantastiskt mål! Jag har inte satt ribban så högt som du, men har bestämt mig för att börja promenera varje dag från och med måndag. Lycka till Bea! Jag kanske kan försöka matcha ditt mål nästa år :-D