12 januari 2010

Skitspår istället för skidspår

Tänkte ta mig en annan sväng i skidspåren idag och styrde bilen mot Sävast men så blev jag lite osäker på var spåren börjar och försökte få fram det på en Google Map men nä det gick inte. Googlade fram Sävast Ski-team när jag stannade bilen vid vägkanten halvvägs till Sävast. Upptäckte att de hade tävlingar idag så spåren var nog inte öppna. Vände om och åkte till Gruvberget istället. Började åka, men där var det inga spår, såg ut som någon skottat spåren med grävskopa typ. Fjorde ett försök tänkte så svårt kan det väl inte vara att åka klassiskt utan fråssta spår. Men ju så svårt var det och i nedförsbackarna var det inte roligt alls. Jag var livrädd, föll, slog mig, men sken av lycka de gånger jag lyckades stå på benen en hel backe. Givetvis envisades varenda backe med att sluta i en sväng. Vägen svängde men det gjorde inte Bea.

Jag gav upp efter att ha försökt att lista ut hur ett varv såg ut, de envisas ju i Boden med att skyltning i spåren är helt onödigt varenda människa vet väl vilken väg man skall åka. Packade in mig i bilen igen och åkte till Björknäs och tog den korta 7 km-rundan. Idag hade jag lite bättre glid än igår men jag bör nog se över skidorna för inte fan glider det bra inte. Hade dock inte lika bakhalt som igår. Blev som vanligt omåkt av en massa snabbare åkare men jag brydde mig inte, passade på att studeras deras åkstilar och härma lite och jag kan förbättra min åkning betydligt om jag lär mig lite teknik. Men jag är glad att jag tuffar på i min takt, runt kommer jag och milen läggs på hög för 365mil. Idag blev det dock bara 9,5 km men jag hade 500 meter till godo från några dagar tillbaka så det stannade på 8 mil idag. Men jag ligger fortfarande 4 mil "back" så några 2 milspass behövs. Men idag fanns det varken tid för 2 mil eller ork, vi körde cirkelgympa på jobbets träning idag och varenda muskel värker redan.

Kan för övrigt meddela att min nya mössa var lagom varm i spåret idag.

Inga kommentarer: