07 februari 2010

Jag och min ekivoka temugg

Jag samlar på tekoppar/muggar och samlingen är en brokig skara. Har några olika favoritmuggar. Stora skall det vara och den jag gillar mest köpte jag när jag var sisådär 13 år gammal, oerfaren samt inte så bra på sexuella undertoner. Jag älskar katter så flera av mina muggar avbildar just detta djur, så också min favoritkopp. Men det är inte bara en katt på den det står något också. Jag fattade aldrig då vad den egentligen sa utan tyckte det var en söt, stor och bra mugg.

Kan meddela att min mugg har lett till många fniss och skratt och dessutom lite konstiga diskussioner. En del killar som följt med “hem på te" efter krogen har frågat om jag är lesbisk/bisexuell när de sett min mugg och faktiskt bara fått te.

Jag älskar min kopp och använder den ofta, som ikväll. Jag ler varje gång jag ser på den.

iPhone 020

4 kommentarer:

Milla sa...

Ha, den var fin!
Jag dricker helst kaffe ur min muminmugg, synd bara att de är så himla dyra... ;/

Anonym sa...

ha ha ha, roligt, Lina

Anonym sa...

hehe men du tar hem killar från krogen fast du är sambo!!! Spännande

Béatrice Karjalainen sa...

@anonym nä jag hade faktiskt ett liv mellan det jag var 13 år och köpte muggen och det då jag blev sambo 1994. Allt i bloggen behöver ju inte röra nutid. Händelserna i fråga skedde väl sisådär 1990-1993.