07 februari 2010

Promenad i solen med trevligt sällskap

iPhone 011 Trodde inte det skulle gå att promenera idag pga värk men det blev i alla fall 6,6 km på en timme tillsammans med Peter. Höften kändes, stramade men gjorde inte ont som igår, kan ju bero på att jag smorde in med Voltarengel strax innan.

Det var trevlig att gå med sällskap, händer ju inte så ofta.

Rundan gick runt Bodträsket, en lagom runda när Vincent är i dojon. Vi stannade och fotade lite. Eller rättare sagt jag tog en bild Peter fotade mer.

iPhone 008Jag passade även på att testa en ny App till iPhonen, RunKeeper som loggar sträcka, karta mm. Verkar rätt trevlig men helst av allt vill jag ha en Funbeat app.

På tal om vill ha, så vill jag ha en våg från Withings men det får vänta har inte råd just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Testa gratis appen GPS Lite MotionX den är kanon använder telefonens gps för att göra rundor och man kan skicka iväg sin possition till olika sidor eller till olika mail.
I Gratis versionen kan man dock bara spara en runda.
helt klart värd att testa

Béatrice Karjalainen sa...

@zeezz Egenltigen behöver jag ingen app eftersom jag har pulsklockan men det händer ju att den inte kommer med eller att jag får slut på batteri. Därför ville jag ha en app att ha i reserv och till det verkar RunKeeper funka bra. Får kartor, en massa trevlig statistik mm. Dessutom kan den exportera ut till Google Map och XPS vilket jag gillar. Samt publicera till Twitter mfl.