26 februari 2010

Men där är den ju

iPhone 026 Vår PSP har varit försvunnen sen en Abiskoresa i september 2008 (inköpt bara några månader innan) vi misstänkte att den legat kvar i barnens väska som åkt med till skolan och att någon snott den eftersom den var helt puts väck. För några veckor sedan när vi städade här hemma var jag på vippen att slänga bort laddaren och tänkte ge bort spelen vi hade men la allt i en låda “att sortera senare”.

I fredags förra veckan när jag skulle åka till London letade jag efter en väska i en garderob. Råkade riva ner en jacka från en galge. Jackan landade på min fot som fick svinont i en tå, det låg något hårt i innerfickan. Jag tittade efter och tada där var PSP:n. Sambon hade aldrig tagit den ur fickan och jackan hängdes in i garderoben där den hängt sen dess.

Vilken tur att jag sparade laddaren mm.

Gissa om barnen blev glada.

Inga kommentarer: