05 februari 2008

Snö på palmerna och god pizza

I morse såg det rätt kul ut utanför fönstret på hotellet, det låg snö på palmerna som växer i trädgården.

Idag har jag tillbringat mestadelen av min tid i ett labb med surrande kylsystem, kände mig rätt slut i huvudet när dagen var slut. Men vi fick i alla fall ett trevligt avbott, de har en bra restaurang i huset.

Efter jobbandet for vi i hyrbilen en Toyota Prius hybrid till et shoppingcenter, D passade på att klippa sig och jag strövande omkring samt införskaffade tandkräm åt D. Sen bar det av till La Medusa som har jättegod mat, idag blev det pizza (brukar vara aj aj för magen men denna var inte speciellt fet så det gick hyfsat). Enligt D är det världens godaste pizzor. Pizzan hette "Il Tentacolo" och beskrivs så här: mozzarella, fontina, prosciutto crudo, rucola, scaglie di parmigiano

Vår hyrbil är ett kapitel för sig, dels hör man ju inte när den startat eftersom den då går på batteri vilket ledde till många starförsök med olika tekniker, trycka här först, trycka där istället, men om vi båda tar på bältet osv... Gissa om vi skrattade när vi insåg att det hörs ju inte när den startar på batteri. GPS systemet i bilen är en annan historia, mer användarovänligt grännssnitt går nog inte att frambringa. Dessutom slås 90% av funktionerna ut när bilen rullar, man vill itne att föraren skall fippla med GPS under körning. Men jag då som satt som passagerare skall inte jag få leka? Har ännu inte lyckats få den att bete sig som jag vill. Tur att D hittar i Turin lika bra som hella i Luleå. En rolig funktion på bilen är dock backhjälpen, det är en kamera bak och på bilden ritas även fyrkanter ut var man bäst kör för att backa ut försiktigt och säkert.

Nu ligger jag nerbäddad i sängen och jäser och inser just att klockan bara är 10 men jag är aptrött. Lika bra att krypa ner ordentligt nu så inte tröttheten hinner gå över. Så natti natti från mig!

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: